Poszukiwanie pracy – w jaki sposób i gdzie szukać ofert, aby było efektywne?
Każdy, kto choć raz w życiu poszukiwał pracy doskonale zdaje sobie sprawę, jak dużym wyzwaniem jest znalezienie stanowiska spełniającego oczekiwania. Aby było ono bardziej efektywne, warto stworzyć plan – oprócz określenia warunków ewentualnej współpracy z przyszłym pracodawcą, należy także przygotować odpowiednie CV i list motywacyjny. W jaki sposób i gdzie szukać ofert, aby poszukiwanie pracy było skuteczne?
Dlaczego poszukiwanie pracy jest trudne?
Poszukiwanie pracy jest czasochłonnym zajęciem – czasem wymaga to poświęcenia nawet do kilku godzin na samo przejrzenie potencjalnych ofert, zamieszczonych na różnych stronach internetowych. Trzeba zatem być przygotowanym na to, że znalezienie odpowiedniej, wymarzonej i w pełni dopasowanej do oczekiwań pracy rzadko zdarza się błyskawicznie. Każdy kandydat stawia bowiem na piedestale inne cele – dla jednego najważniejsze jest wynagrodzenie, natomiast dla kogoś innego istotne są godziny pracy czy benefity. Dlatego więc nie warto jest wysyłać odpowiedzi na każdą napotkaną ofertę, tym bardziej tą poniżej naszych oczekiwań, ponieważ nie zapewni to ani szybszego znalezienia zatrudnienia ani satysfakcjonującego.
Co należy wziąć pod uwagę poszukując zatrudnienia?
Aby określić, czy oferta spełnia oczekiwania, podczas poszukiwania zatrudnienia należy wziąć pod uwagę przede wszystkim:
- Branżę, której dotyczy oferta oraz wielkość firmy;
- Lokalizację zakładu pracy;
- Wysokość wynagrodzenia;
- Czas pracy;
- Jakie doświadczenie można zdobyć podczas wykonywania pracy;
- Możliwość rozwoju zawodowego;
- Jakie benefity płyną z zatrudnienia się w danej firmie (np. pakiet medyczny).
W jaki sposób i gdzie poszukiwać pracy?
Jeśli kandydat posiada już dokumenty aplikacyjne adekwatne do stanowiska lub branży, w której chciałby rozpocząć pracę, pozostaje mu rozpocząć poszukiwanie odpowiednich ofert. Znaleźć ją można tak naprawdę wszędzie – na witrynach sklepowych, oknach biur, wśród ogłoszeń agencji pracy czy w lokalnej gazecie. Nie ulega jednak wątpliwości, że najpopularniejszą formą poszukiwania zatrudnienia jest przeszukiwanie różnych stron internetowych czy portali społecznościowych.
Internet – na jakich stronach powinien skupić się kandydat, aby poszukiwanie pracy było efektywne?
Szybkie znalezienie pracy można porównać do wygrania losu na loterii – zdarza się rzadko. Nie ulega jednak wątpliwości, że ze względu na fakt, iż w ostatnich latach życie bez dostępu do Internetu stało się wręcz niemożliwe, to właśnie tą drogą najlepiej jest poszukiwać zatrudnienia. Warto jest zaglądać nie tylko na strony różnych agencji pracy, ale przede wszystkim – konkretnych przedsiębiorstw, które interesują przyszłego kandydata – często zdarza się, że poszukują one pracownika na konkretne stanowisko, aczkolwiek nie umieszczają żadnych dodatkowych ogłoszeń. Dużo bardziej popularną metodą jest poszukiwanie pracy na portalach społecznościowych (choć bardziej ryzykowną, ponieważ rzadko kiedy podawane są pełne dane firmy) czy serwisach ogłoszeniowych wpisując frazę ogłoszenia praca. Pracę można więc poszukiwać na różnych stronach internetowych – w zależności od tego, ile dana osoba jest w stanie poświęcić czasu, aby znaleźć choćby jedną odpowiednią ofertę.
Aby poszukiwanie pracy było efektywne, przede wszystkim należy ściśle określić swoje oczekiwania oraz warunki, na jakich ma zostać podjęta współpraca. Ułatwi to selekcję odpowiednich ofert z tak wielu dostępnych w całej sieci.
Jest mnóstwo stron internetowych gdzie można znależć prace. Sama szukałam właśnie w internecie i znalazłam prace z której jestem bardzo zadowolona. 😉