Jak reklamować nowe produkty
Wprowadzanie nowego produktu na rynek to ogromne przedsięwzięcie. Sprawne i zgrane przeprowadzenie poszczególnych elementów kampanii reklamowej jest podstawą do osiągnięcia sukcesu.
Rodzaj produktu, a jego odbiorcy
Zanim przejdziemy do ogólnego podziału nośników reklamowych i ich roli oraz zasięgu, musimy wcześniej określić naszą grupę docelową. Od charakterystyki naszych potencjalnych klientów zależy, jakie wybierzemy sposoby dotarcia do nich.
Podział na grupy
Zdarza się też tak, że produkt nadaje się dla praktycznie każdej grupy ludzi, bez względu na wiek, wykształcenie czy miejsce zamieszkania. Są to tak zwane produkty podstawowe. Dlatego też jeśli chcemy sprzedawać go wszystkim, musimy odpowiednio dopracować reklamę.
Reklama zewnętrzna – outdoorowa
Jest to rodzaj reklamy, z którą potencjalny klient spotyka się po wyjściu ze swojego miejsca zamieszkania:
- banery – zawieszane na budynkach czy specjalnych nośnikach;
- oklejanie pojazdów – w ten sposób mamy mobilny element reklamowy;
- gadżety reklamowe – które można rozdawać na targach czy przy akcjach promocyjnych;
- ekspozytory kartonowe – w których można prezentować sprzedawany produkt.
Wszystkie produkty reklamy zewnętrznej zamówimy w agencji BTL. Na całą promocje składa się jeszcze wiele innych części, które muszą zostać odpowiednio dopracowane. Całkiem inaczej będzie wyglądała oraz kosztowała się reklama nowego produktu w Warszawie, a inaczej w Ostródzie czy innej miejscowości turystycznej.
Internetowa komunikacja
Reklama w internecie to zdecydowanie komunikacja ze społeczeństwem. Takie portale jak Facebook czy Instagram dostarczają gotowych praktycznie narzędzi do promocji produktu i marki. Umiejętne wykorzystanie funkcji oraz możliwości pozwoli na rozpropagowanie i zwiększenie rozpoznawalności marki oraz sprzedaży.
Koncentracja działań
Scentralizowanie i jednakowy przekaz medialny oraz reklamowy to podstawa działania. Warto jest dobrze zaplanować kampanię. Istotne jest także, aby była spójna kolorystycznie i jej motyw przewodni był rozpoznawalny oraz zgodny ze znaczeniem kolorów w marketingu. Takie same barwy muszą być na stronie internetowej jak i kartonowych pudełkach ozdobnych z upominkami czy na gadżetach reklamowych.
Sponsoring i rozdawanie upominków
Bardzo dużo firm, które obecnie stanowią światowe koncerny stale rozdaje darmowe próbki, tworzy akcje promocyjne zarówno na imprezach masowych. Taki sposób wyjścia do ludzi procentuje zyskiem. Pomysłem może być rozdawanie w miastach, na koncertach próbki opakowane w pudełka kartonowe ozdobne. Warto na nich umieszczać jeszcze rzeczy dodatkowe:
- na produktach spożywczych – przelicznik miar i wag;
- śmieszne ciekawostki – szczególnie na produktach skierowanych do młodzieży;
- na produktach biurowych –telefony do ważniejszych służb, ciekawostki, kalendarze.
Umieszczenie kalendarza to świetny sposób na to, aby pudełko z naszego produktu nie trafiło po rozpakowaniu upominku prosto do kosza na śmieci. Nie dajmy się też ponieść entuzjazmowi umieszczając na pudełkach misz masz projektowo-doradczy, który zwyczajnie przesłoni nasze logo oraz etykietę całego produktu. Planując kampanię nie pomijajmy też innych przekazów, jakie są w naszym zasięgu. Chodzi głównie o radio czy prasę lokalną.