Jak tanio zareklamować firmę

Jak tanio zareklamować firmę

  22 sty 2019

Tak naprawdę nie ma darmowej reklamy. Bo nawet jeśli nie zapłacimy za nią więcej niż za prąd jaki zużyje komputer oraz internet, to i tak całość działań wymaga od nas nakładu czasu, który jak wiemy jest bezcenny.

Czas to pieniądz

Pogódźmy się z tym, że nawet jeśli za darmo możemy wstawić posta, artykuł na bloga czy filmik na vloga to powinien on być zrobiony jak należy. Poza tym trzeba go udostępnić i następnie monitorować. Więcej czasu spędzimy przeglądając statystyki i analizując je, niż tworząc treści.

Szukanie partnerów

Często pomijanym aspektem są wydarzenia społeczno-kulturalne. Należy działać z wyprzedzeniem kilku miesięcy zanim jeszcze cały projekt banerów zostanie przesłany do agencji BTL. Warszawa czy Kraków mają oczywiście większy potencjał, jeśli chodzi o zdobywanie klientów. Na początek warto zacząć jednak od własnego „podwórka”, na którym nie będziemy mieć tak dużej konkurencji.

Sponsoring

Jeśli tylko mamy możliwość, powinniśmy się zastanowić nad wymianą dóbr. Umieszczenie logo firmy na banerach reklamujących w pasku współpraca czy sponsor to bardzo dobre miejsce. Równie dobrze możemy wykorzystać także inne nośniki promocji. Mogą to być worki reklamowe czy innego rodzaju gadżety. Oczywiście nasz sponsoring to może być usługa jaką nasza firma wykonała, niekoniecznie pieniądze.

Dopasowanie reklamy do branży

Wybór miejsca na reklamę oraz jej nośnika w dużej mierze zależy od regionu, w którym działamy oraz branży. Przy sprzedaży przez internet, reklama na drugim końcu kraju jest dla nas jak najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Jeśli prowadzimy firmę remontową to działamy w najbliższej okolicy i tylko w tym terenie staramy się o promocję.

Reklama w Internecie

Na pomijanie reklamy w internecie nie mogą sobie pozwolić żadne marki. Nawet wielkie koncerny dbają o to, aby o nich mówiono, pisano. Składowych budowania swojej sieci w internecie jest mnóstwo. Im więcej nitek prowadzi do nas tym lepiej. Wykorzystywane są do tego:

  • fora;
  • media społecznościowe;
  • firmowe strony internetowe;
  • blogi.

W rozwoju firmy trzeba być nie tylko logistykiem, planistą, ale też negocjatorem i mistrzem w fachu. Oczywiście w naszej gestii jest sprawdzanie szczegółów czy dopracowanie niektórych elementów, ale też nie możemy nad nimi spędzać większość czasu. Energię powinniśmy poświęcić na rzeczy bardziej ważne dla firmy, poszukiwanie nowych klientów, negocjacje kontraktów, a dopracowaniem szczegółów niech zajmie się ktoś inny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *